מאמרים

לא, אל תוריד את הראש

שלום חברים. אתם זוכרים את המשחק “קפד ראשו” ששיחקנו בבית הספר? אתם זוכרים שמי שמוריד את הראש מקבל “לטיפה” מאחד החברים וצריך לגלות מי זה? יפה, אז היום אני רוצה לספר לכם על משהו די דומה אבל קצת יותר כואב מאשר “קפד ראשו”.

ממש לפני ימים אחדים הוציא ‘אגף התנועה הארצי- מדור תעבורה’ הנחיה חדשה לשוטרים הנושאת את הכותרת: “רישום דו”ח נגד נהג המוריד את מבטו מהדרך”. עד היום משטרת התנועה לא באמת אכפה או נתנה דוחות לנהגים שאינם מרוכזים בנהיגה, ובלבד שאינם מחזיקים בידם מכשיר סלולר או כל דבר אחר שאסור בתקנות. לצורך המחשת העניין: עד ההנחיה החדשה אם הנחת את מכשיר הטלפון שלך על הברכיים והפעלת אותו במצב של רמקול, אף שוטר לא היה יכול לעצור אותך ולהגיד שעשית משהו לא בסדר, גם אם לצורך העניין לא הרמת את הראש במשך מס’ דקות מהטלפון כדי לראות אם אתה עדיין בכלל נוסע על הכביש. ההנחיה החדשה משנה את המצב בצורה מאוד מאוד קיצונית: מהיום, שוטר שמבחין בנהג שרכבו בתנועה ואשר ראשו מוטה מטה וניכר כי מבטו אינו מופנה לדרך וכי הוא מתעסק בעניין שאינו חלק מפעולת הנהיגה- ירשם לנהג דו”ח בגין נהיגה בחוסר זהירות ( קנס בסך 500 ₪ ו- 6 נקודות). ואם לא די בכך, שימו לב להוראה הבאה שהינה חלק בלתי נפרד מההנחיה החדשה: ” לצורך רישום דוח זה אין חובה על השוטר, בכל שלב שהוא (מרגע שהבחין בביצוע העבירה ועד לרגע עצירת הנהג ורישום הדו”ח), לראות טלפון נייד ברשותו של הנהג, ודי בכך אם הבחין בביצוע העבירה כמפורט…”. שימו לב חברים, יכול להיות שהתעסקתם בשקית במבה או ביסלי שעל רגליכם, הורדתם את ראשכם לכמה שניות כדי לראות כמה במבה נשארה בשקית, ואופס שילמתם 500 ₪ וקיבלתם 6 נקודות- כמה שקיות במבה אפשר לקנות בכסף הזה??????

טוב, לא התכוונתי לייאש אתכם, גם עם זה עורכי דין יודעים בעז”ה להתמודד בנסיבות מתאימות, אבל בטח שכדאי להיזהר ולא להגיע למצב האמור.

אז מהיום תזכרו לא מורידים את הראש מהדרך בזמן נהיגה!!!, ככה תשמרו על הכסף שלכם ויותר מזה על החיים שלכם! 

ניתן להפנות שאלות/תגובות אל כותב המאמר לפי הפרטים המופיעים מטה.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא, וכן אינו מהווה טיפול משפטי ו/או תחליף לטיפול משפטי מקצועי או אחר. המסתמך על האמור לעיל, עושה זאת על אחריותו הבלעדית בלבד. 

מאמרים נוספים

תאונת הדרכים- חלק ב’

בהמשך למה שנכתב במאמר האחרון הנושא את הכותרת ‘תאונת הדרכים-מבוא’, נרצה השבוע להדריך את הקוראים כיצד עליהם לפעול לאחר תאונת דרכים (חלילה), בה נגרמו להם

קרא עוד »